måndag 20 april 2009

Här har vi haft en skön helg!
Martin var ledig fre-sön och vi firade 5 år tillsammans så vi hade det mysigt tillsammans hela helgen i det sköna vädret!



Nu är Tyson ÖVERALLT här hemma! Han river i alla skåp och lådor och har börjat upptäcka toaletten precis, som han tycker är väldigt spännande......
Det gäller att man spolar direkt för annars är han framme på en gång och ska känna på vattnet med fingrarna.......






I dag hade jag och Tyson vår första stora bråk.....;-)
Han är så enormt envis och ger sig inte i första taget!
Jag skulle laga middag och satte honom i hans stol så skulle han få äta kvällsmat. Han fick lite små brödbitar först innan hans gröt var färdig. När jag sen skulle ge gröten (som han äntligen börjat vilja äta igen....) så spottade han bara ut den direkt och gallskrek! Han ville ju hellre ha massa brödbitar men de var slut. Jag kämpade och kämpade med gröten men han bara spottade och spottade!
Tillslut gjorde jag välling så han kunde dricka det istället, men det dög inte heller! Han bara pekade mot brödet med sitt tjocka lilla pekfinger och skrek samtidigt!
Men jag är inte den som ger mig i första taget......så efter ca 1 h så insåg han att mamma är den som bestämmer och drack upp sin välling till slut!
Han är så underbar även om man kan bli riktigt irriterad ibland :-)


2 kommentarer:

Wirzén sa...

Hej!! Tur att du är envisare..... det är ju antagligen där det kommer ifrån!! kram

Petra sa...

Det är bra att fu inte ger dig, haha känner igen de där envisa stunderna med barnen! Varför är toan så rolig för grabbar undrar jag, hehe. Rasmus hängde med i toastolen när han va som Tyson, inte fräscht!
Jag tror att vi åker på fredagen för vi vill gärna få så mkt tid med er alla!! Ska bli så kul, längtar massor å har redan köpt klänning, hihi!!!

kramar